A költség – ár – érték arány dönt (2018.03.01)
A magyar családi tulajdonban levő középvállalkozás 2014-től biztosít cafeteriajuttatásokat dolgozóinak. A menüből mindenki saját élethelyzetének megfelelően, igényeihez igazítva állíthatja össze a számára optimális kombinációt. Ma egyre többeknek fontos az egészségpénztári tagdíj-kiegészítés.

A fémipari megmunkálással és szerszámelem-gyártással foglalkozó cég napjainkra a térség egyik legdinamikusabban fejlődő társaságává vált. A növekvő termelési igények kielégítése érdekében folyamatosak a beruházások: pályázati forrásokból új termelő csarnokokat építettek, korszerű gépeket és szerszámokat vásároltak. A dinamikus fejlődéshez azonban szükség van munkatársakra is, akik a korszerű gépeken megfelelő szaktudással dolgoznak. Ennek érdekében a társaság folyamatos figyelmet fordít a meglévő szakemberállomány tudásának fejlesztésére, a teljesítményük elismerésére és arra, hogy új kollégák számára is vonzóvá tegyék a vállalatot. Az 1992-ben alakult társaság tavaly 4,8 milliárd forint árbevételt ért el és 250 dolgozója részére nyújt biztos munkahelyet.

A Büttner és Társai Kft. tapasztalatai szerint a bérek és a béren kívüli juttatások rendszerének egészséges összhangja alkalmas ma leginkább a teljesítmények okos elismerésére. A munkaerő toborzás és megtartás tekintetében a béren kívüli juttatások az egyedi igények kielégítését szolgálják, melyek nagymértékben növelik a már meglévő dolgozók lojalitását, valamint új szakember érkezése esetén segítenek meghozni a cég melletti pozitív döntést és a későbbi elköteleződést. Éppen ezért a vállalat munkatársai részére rugalmas bérezést és egyéb béren kívüli ösztönző rendszert nyújt. Ebbe a filozófiába illik bele a 2014-ben bevezetett cafeteriarendszer, amelyben népszerű választható elem az egészségbiztosítási pénztári tagdíj-kiegészítés.

A szabad pénztárválasztást követően a dolgozók a költség – ár – érték arány szerkezetet figyelembe véve döntően a Patika és az Új Pillér Egészségpénztárak mellett tették le a voksukat. A 2016-os évig tartó kedvező költségvonzattal rendelkező tagdíjfizetés magasabb dolgozói létszámot hozott és bár a következő évben történő előnytelen adókörnyezet-változás a pénztári taglétszám tekintetében stagnálást eredményezett, de a pénztárak által nyújtott és a dolgozók számára már ismert, jól használt szolgáltatási lehetőségek ellensúlyozták a kismértékű bizalmatlanságot.

Az alap egészségpénztári szolgáltatásokat a Patika Egészségpénztár tagjai elsősorban mindennapi élethelyzetük megoldásához és kiegészítéséhez használják, míg az újpilléresek nagyobb egészségi beruházásokat – műtéteket, nagyobb értékű eszközök vásárlását – valósítják meg a felhalmozott megtakarításukból. Mivel a dolgozók ismerik és használják az egyéni rendszeres vagy eseti tagdíjbefizetés lehetőségét, amely számukra 20% adójóváírást biztosít, az egészségükre félretett összegek szépen bővülnek. Különösen, mióta a pénztárak önsegélyező szolgáltatásokat is kínálnak. Bár még kevesen élnek a lehetőséggel, de nagyon sokan jelezték, hogy a jövőben tervezik, hogy kihasználják a pénztárak által kínált új, a számukra minden élethelyzetet felölelő szolgáltatási paletta lehetőségeit.

A Büttner Kft.-nél a cafeteriarendszer bevezetésekor szakképzett cafeteriatanácsadók segítették megkönnyíteni a dolgozók választását. Napjainkban is egy főállású munkatárs segít eligazodni a folyamatosan változó, és egyre nagyobb választékot nyújtó cafeteriarendszer rejtelmeiben a juttatási elemek gördülékeny felhasználása érdekében

 

<< VISSZA